Podmínky poskytování služeb

dle ustanovení § 1751 odst. 1 ve spojení s ustanovením § 1746 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v účinném znění

(dále jen „Podmínky“) 

společnosti dkLAB s.r.o., IČO: 09522638, se sídlem Smetanovo nábřeží 197/26, Staré Město, 110 00 Praha 1, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 337535, za kterou jedná Daniel Kulhánek, jednatel (dále jen „Poskytovatel” nebo „my“).

Tyto Podmínky upravují smluvní vztah založený mezi Vámi, jakožto Objednatelem a námi, jakožto Poskytovatelem na základě objednávky našich Služeb učiněné skrze naše webové stránky či případně skrze e-mail.  

Odesláním poptávkového formuláře a/nebo potvrzením cenové nabídky zaslané Poskytovatelem do e-mailu Objednatel souhlasí a potvrzuje, že si Podmínky přečetl, seznámil se s jejich obsahem, rozumí jim a souhlasí s nimi.

Preambule

  1. Poskytovatel poskytuje různorodé Služby, mezi které patří zejména tvorba Webů, návrh, tvorba či nasazení designu Webu nebo tvorba jiných Děl, mezi které může patřit třeba logo či firemní identita. V neposlední řadě pak i dílčí služby, jako převádění existujících Webů, napojení externích služeb přes API, poskytování poradenství a konzultace, případně další Služby, které Poskytovatel nabízí.
  2. Objednatel má zájem na čerpání Služeb nabízených Poskytovatelem, a za toto platit Poskytovateli Odměnu dle pravidel stanovených v těchto Podmínkách.
  3. Poskytovatel má zájem poskytovat Služby Objednateli, dle specifikace, požadavků a pokynů Objednatele, a to za Odměnu stanovenou v těchto Podmínkách. 

Pojmy a definice

Pokud těmito Podmínkami dále uvedeno či z kontextu jednoznačně nevyplývá jinak, jsou pojmy psané s velkým písmenem v těchto Podmínkách používány v jednotném i množném čísle v těchto významech:

Autorský zákon zákon č. 121/2000 Sb. autorský zákon, ve znění pozdějších předpisů;
Dílo autorské dílo ve smyslu § 2 a násl. Autorského zákona, výsledek tvůrčí činnosti Poskytovatele, jehož vytvoření může být součástí plnění dle Podmínek;
Duševní vlastnictví jakékoliv autorské dílo, způsobilé autorskoprávní ochrany podle příslušných právních předpisů, zvukový, zvukově obrazový záznam, databáze či jiné právo související s právem autorským, dále i jakákoliv ochranná známka, průmyslový vzor či jakékoliv jiné průmyslové právo, jakož i jakékoli další právo duševního vlastnictví způsobilé ochrany podle českého práva nebo jiného příslušného právního řádu, jež vzniklo (i přede dnem účinností Smlouvy) nebo vznikne v souvislosti s plněním Smlouvy, zejména pokud ho Poskytovatel vytvořil nebo vytváří (i společně s jinými autory, či jako dílo zaměstnanecké) v rámci sjednaného plnění Smlouvy;
Důvěrné informace jakákoliv informace obchodní povahy, se kterou se Smluvní strany seznámí v souvislosti s plněním Smlouvy, zejména cenová politika, marketingové a obchodní strategie, podnikatelské záměry, způsob fungování podniku; informace o obchodních vztazích, dodavatelích, zákaznících a klientech druhé Smluvní strany; současně se může jednat o jakékoliv informace, které tvoří obchodní tajemství a know-how Smluvní strany;
GDPR Nařízení Evropského parlamentu a rady (EU) 2016/679;
Konzultace rozhovor, resp. online schůzka mezi Poskytovatelem a Objednatelem a/nebo jeho zaměstnanci/partnery, probíhající v dohodnutém termínu, v rámci které poskytuje Poskytovatel Objednateli poradenské služby k požadovanému tématu;
Licence vymezení práv užít Dílo, které poskytuje Poskytovatel Objednateli v rozsahu a dle pravidel stanovených těmito Podmínkami;
Milník časový úsek sjednaný mezi Smluvními stranami, po jehož dosažení dochází k předání, testování a akceptaci jednotlivých částí Díla či jiného plnění dle Smlouvy;
Odměna souhrnné označení pro odměnu poskytovanou Objednatelem Poskytovateli za poskytování Služeb;
Osobní údaj jakékoliv informace o subjektu údajů, na jejichž základě jej lze přímo či nepřímo identifikovat;
Občanský zákoník  zákon č. 89/2012 Sb. občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů;
Objednávka zadání Objednatele, které obsahuje specifikaci Služeb, které mají být poskytnuty, termíny či lhůty ve kterých mají být Služby poskytnuty, případně jednotlivé Milníky v rámci kterých budou Služby poskytovány (např. dokdy mají být dokončeny předány jednotlivé části Webu), či jiných informací o tom, jakým způsobem má Poskytovatel plnit;
Rozpočet indikativní nezávazný rozpočet stanovený v rámci Objednávky, jež tvoří odhad Odměny za poskytování Služeb, a to buď za kompletní Služby, či za jednotlivé části poskytování Služeb v rámci jednotlivých Milníků (např. části Webu);
Smlouva smlouva o poskytování služeb, uzavřená mezi Objednatelem a Poskytovatelem na základě potvrzení Objednávky oběma smluvními stranami, jejíž obsah je určen v souladu s ustanovením § 1751 Občanského zákoníku těmito Podmínkami, kterými se smluvní vztah založený na základě smlouvy o poskytování služeb řídí; 
Služby plnění poskytované Poskytovatelem na základě Smlouvy (resp. těchto Podmínek), mezi které patří zejména tvorba Webů, návrh, tvorba či nasazení designu Webu nebo tvorba jiných Děl, mezi které může patřit třeba logo či firemní identita. V neposlední řadě pak i dílčí služby, jako převádění existujících Webů, napojení externích služeb přes API, poskytování poradenství a konzultace, případně další Služby, které Poskytovatel nabízí;
Objednatel zákazník Poskytovatele, v jehož prospěch jsou poskytovány Služby, či jiné plnění na základě Objednávky, dle pravidel stanovených v těchto Podmínkách (označovaný také jako “Vy”);
Web webové stránky, které mohou být předmětem plnění Smlouvy, které Poskytovatel na základě Objednávky Objednatele vytváří, převádí, designuje, či s nimi jinak pracuje;

1. Úvodní ustanovení 

  1. Předmět Smlouvy. Poskytovatel se zavazuje poskytovat Služby Objednateli v rozsahu a dle specifikace uvedené v Objednávce. Objednatel se zavazuje uhradit Poskytovateli za poskytování Služeb Odměnu a dále se Objednatel zavazuje převzít od Poskytovatele vytvořené plnění, zejména jakékoli Dílo či jiné Duševní vlastnictví, pokud je toto součástí Objednávky.
  2. Služby nejsou určeny pro Spotřebitele. Služby nejsou určeny Spotřebitelům, ale podnikatelům nebo osobám při samostatném výkonu povolání, případně orgánům veřejné moci. Objednatel prohlašuje, že uzavírá Smlouvu, jakožto podnikatel, orgán veřejné moci nebo jeho jménem, výhradně pro účely spojené s touto činností.
  3. Využívání Služeb Spotřebitelem. Pokud má Objednatel zájem využívat Služby jako Spotřebitel je povinen o tom Poskytovatele informovat před uzavřením Smlouvy, za účelem poučení o spotřebitelských právech.
  4. Objednávání Služeb. Požadovaný rozsah, druh či jiný specifikace objednávaných Služeb je uveden v Objednávce zaslané skrze e-mailovou adresu Poskytovatele či skrze webové stránky Poskytovatele.
  5. Reakce na Objednávku. Na základě obdržené Objednávky Poskytovatel vytvoří cenovou kalkulaci (resp. odhad) a stanoví podmínky poskytnutí objednávaných Služeb, které se vztahují ke konkrétní Objednávce (pokud se budou lišit od těchto Podmínek) a takto upravenou Objednávku zašle zpět Objednateli. Objednatel v takovém okamžiku může Objednávku buď potvrdit, odmítnou, nebo zaslat zpět Poskytovateli s výhradami či změnami.
  6. Uzavření Smlouvy. K uzavření Smlouvy dochází v okamžiku, kdy se Objednatel a Poskytovatel písemně shodnou na obsahu Objednávky, a to buď podpisem písemné Objednávky, či potvrzením Objednávky prostřednictvím e-mailové komunikace nebo prostřednictvím Google dokumentu. V případě, že bude potvrzení Objednávky obsahovat výhrady či změny, musí potvrzující Smluvní strana tuto skutečnost výslovně písemně uvést. Tyto výhrady či změny se budou považovat za nový návrh Objednávky, s tím, že s takovýmto návrhem musí druhá Smluvní strana souhlasit, a to i v případech, kdy půjde o dodatek či odchylku, která podstatně nemění Objednávku. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti v okamžiku doručení potvrzení Objednávky bez výhrad druhé Smluvní straně.
  7. Zrušení Objednávky. Poskytovatel může zrušit jím odeslanou Objednávku předtím, než dojde k její akceptaci bez výhrad ze strany Objednatele. 
  8. Rozšíření Objednávky. Smluvní strany se mohou dohodnout na rozšíření Služeb objednaných v rámci Objednávky, a to buď uzavřením nové písemné Objednávky, či prostřednictvím e-mailové komunikace, pokud ke schválení rozšíření Objednávky dojde ze strany obou Smluvních stran. 
  9. Dílčí služby v rámci plnění Smlouvy. V rámci plnění Smlouvy mohou být Objednateli poskytovány i dílčí Služby nad rámec Objednávky, aniž by došlo k jejímu rozšíření dle předchozího odstavce, pokud se na tom Smluvní strany dohodnou. Pro vyloučení pochybností platí, že veškeré pravidla uvedené v těchto Podmínkách se přiměřeně použijí i na poskytování takových dílčích služeb.
  10. Hosting, údržba a dovývoj. Poskytovatel dále poskytuje také služby v podobě hostingu, údržby či dovývoje Webu, přičemž pro účely poskytování tohoto typu služeb spolu Poskytovatel s Objednatelem uzavřou samostatnou servisní smlouvu.
  1.  

2. Ujednání o duševním vlastnictví

  1. Duševní vlastnictví. Objednatel bere na vědomí, že Web, jeho části, design, či jakékoli další výsledky tvůrčí činnosti, které budou vytvořeny na základě plnění Smlouvy, mohou být považovány za Dílo ve smyslu ustanovení § 2 a násl. Autorského zákona nebo jako jiný předmět práv Duševního vlastnictví. 
  2. Předání Díla. Poskytovatel bere na vědomí, že hotové Duševní vlastnictví, zejména jakékoli Dílo, musí být dokončeno a předáno Objednateli dle pravidel stanovených těmito Podmínkami. 
  3. Licence. Pokud v souvislosti s plněním Smlouvy bude vytvořen jakýkoliv předmět práv Duševního vlastnictví, tak okamžikem zaplacení Odměny v plné výši uděluje Poskytovatel Objednateli k takovému předmětu práv Duševního vlastnictví, či jeho části, množstevně a územně neomezenou nevýhradní licenci, ke všem způsobům užití, a to na dobu trvání majetkových práv. 
  4. Postupitelnost Licence. Objednatel není oprávněn k užívání Duševního vlastnictví, či jeho části udělovat podlicence nebo postoupit licenci třetí osobě bez předchozího souhlasu Poskytovatele.
  5. Změny Duševního vlastnictví.  Pokud si Smluvní strany neujednají jinak, tak Objednatel může Duševní vlastnictví, či jeho části upravovat, či jinak měnit, zpracovávat nebo do nich jinak zasahovat, nebo ho spojovat s jinými díly bez předchozího souhlasu Poskytovatele. Předchozí věta se však nepoužije na Web či jeho části, kde platí, že Objednatel může Web, či jeho části upravovat, či jinak měnit, zpracovávat nebo do nich jinak zasahovat, nebo ho spojovat s jinými díly pouze po předchozím souhlasu Poskytovatele.
  6. Databáze. Součástí plnění Smlouvy může být vytvoření Databáze. Smluvní strany prohlašují, že veškerá zvláštní práva ke všem Databázím náležejí Objednateli jako pořizovateli databáze.
  7. Odlišné ujednání. Smluvní strany se mohou písemně dohodnout, že k některým konkrétním částem Duševního vlastnictví budou Objednateli náležet užívací práva odlišná od tohoto článku 2 těchto Podmínek.
  8. Používání AI. Smluvní strany se dohodly, že Poskytovatel může pro účely plnění Smlouvy používat AI nástroje, tedy nástroje které fungují na bázi umělé inteligence, nebo umělou inteligenci využívají (např. ChatGPT). Poskytovatel prohlašuje, že bude AI nástroje využívat pouze jako pomocné nástroje, aby tvůrčí rozhodnutí prováděl vždy Poskytovatel, nikoli umělá inteligence tak, aby veškerá užívací práva k plnění, na které bylo využito AI, náležely Poskytovateli a ten je následně mohl v rozsahu stanoveném tímto článkem 2 Podmínek poskytnout Objednateli. V případě, že dojde ke změně platného práva či jeho závazného výkladu ze strany judikatury, v jejichž důsledku by jakékoli nehmotné statky vytvořené za pomoci AI nástroje měly jakkoli znemožnit či ohrozit práva na užívání Duševního vlastnictví Objednatelem v rozsahu dle tohoto článku 2 Podmínek, zavazuje se Poskytovatel užívání AI nástrojů uzpůsobit tak, aby bylo dodrženo ustanovení předchozí věty. 
  9. Reference. Objednatel souhlasí, že Poskytovatel může využívat jakékoli značky, loga, obchodní názvy, či například podpis, aby mohl Objednatele označit jako svého zákazníka, a to v rámci jakýchkoli marketingových materiálů, zejména pak na internetových stránkách. To samé platí i na výsledky tvůrčí činnosti, které byly vytvořeny pro Objednatele na základě či v souvislosti s poskytováním Služeb či v souvislosti s jiným plněním Smlouvy, ke kterým Poskytovateli nevzniknou potřebná práva k užití. Za tímto účelem Objednatel uděluje Poskytovateli souhlas a případně nevýhradní, celosvětovou licenci k užití takových značek, log, obchodních názvů či výsledků tvůrčí činnosti zmíněných v předchozí větě, a to až do odvolání souhlasu, či v případě licence na dobu trvání majetkových práv. Objednatel může svůj souhlas odvolat a od udělené licence odstoupit zasláním e-mailu na adresu info@dklab.cz.
  10. Reference na Webu Objednatele. Objednatel dále souhlasí s tím, že Poskytovatel smí umístit na jím vytvořený, dokončený a předaný Web své logo, podpis či jiné označení, které bude odkazovat na Poskytovatele, jakožto autora/tvůrce Webu. Toto označení bude umístěno v patičce Webu a bude upraveno tak, aby nerušilo celkový design (zejména s ohledem na velikost, barvu apod.). Objednatel není oprávněn toto označení Poskytovatele, jakožto tvůrce Webu, jakkoli skrýt, částečně nebo úplně odstranit, či jinak upravovat bez předchozího souhlasu Poskytovatele. 

3. Tvorba webu a další tvůrčí služby

  1. Tvorba Webu. Mezi objednané Služby může patřit i tvorba či úprava Webu, jeho designu, nebo jeho jiných součástí, přičemž samotný Web či jeho části mohou být považovány za Dílo dle ustanovení § 2 a násl. Autorského zákona, či jiné Duševní vlastnictví. 
  2. Ostatní tvorba. V případě, že bude Poskytovatel na základě Objednávky Objednatele v rámci poskytování Služeb vytvářet i jiné plnění než samotný Web (např. vytvoření grafického obsahu, vytvoření a nasazení designu Webu, vytvoření a předání loga apod.), použijí se ustanovení tohoto článku 3 těchto Podmínek přiměřeně i na takové plnění.
  3. Specifikace Webu. Objednatel je povinen v rámci Objednávky poskytnout dostatečnou specifikaci Webu, včetně veškerých jeho funkcí. Jako součást specifikace Webu je Objednatel povinen uvést požadovaný termín dokončení Webu, případně pak jednotlivé Milníky, pokud má být Web tvořen, předáván či testován po částech (např. jeden Milník může být dokončení a předání návrhu designu Webu, další Milník implementace a spuštění celého Webu atd.), přičemž v takovém případě Objednatel uvede i specifikaci toho, čeho má v rámci konkrétního Milníku dosaženo.
  4. Dosažení Milníku. Po dosažení každého konkrétního Milníku předá Poskytovatel Objednateli sjednanou část Webu, aby ji mohl vyzkoušet a otestovat a následně jej vyzve k tomu aby danou část Webu akceptoval. Objednatel je následně povinen část Webu buď písemně akceptovat nebo sdělit své připomínky, a to nejpozději do 5 dnů od okamžiku zaslání výzvy k akceptaci ze strany Poskytovatele. V případě že během lhůty 5 dnů od okamžiku zaslání výzvy k akceptaci ze strany Poskytovatele nedojde k písemné akceptaci, ani sdělení připomínek ze strany Objednatele, považuje se daná část Webu za akceptovanou. V případě připomínek, které se netýkají části Webu, které mělo být dosaženo v rámci daného Milníku, či které Poskytovatel vyhodnotí jako neoprávněné, má Poskytovatel právo připomínky zamítnout.
  5. Fungování části Webu po dosažení Milníku. Objednatel bere na vědomí, že část Webu, jež je výsledkem plnění po dosažení Milníku nemusí samostatně fungovat. Část Webu by v rámci konkrétního Milníku měla vždy pouze vyhovovat specifikacím uvedeným pro daný Milník v rámci Objednávky. V případě, že bude Objednatel v připomínkách dle předchozího odstavce namítat, že část Webu předaná po dosažení daného Milníku samostatně nefunguje, ačkoli ve specifikaci daného Milníku není uvedeno, že by fungovat měla, považuje se taková připomínka automaticky za připomínku neoprávněnou.
  6. Dosažení posledního Milníku. Po dosažení posledního Milníku předá Poskytovatel Objednateli poslední část Webu, aby mohl celý Web vyzkoušet a otestovat a následně jej vyzve k tomu aby Web akceptoval. Objednatel je následně povinen Web buď písemně akceptovat nebo sdělit své připomínky, a to nejpozději do 10 dnů od okamžiku zaslání výzvy k akceptaci ze strany Poskytovatele. V případě že během lhůty 10 dnů od okamžiku zaslání výzvy k akceptaci ze strany Poskytovatele nedojde k písemné akceptaci, ani sdělení připomínek ze strany Objednatele, považuje Web za dokončený, předaný a akceptovaný. V případě připomínek, které se netýkají funkcí Webu, či které Poskytovatel vyhodnotí jako neoprávněné, má Poskytovatel právo připomínky zamítnout. Pokud v rámci Objednávky nebyly sjednány žádné Milníky pro tvorbu a předávání Webu, ale pouze termín pro dokončení celého Webu, použije se na předání a akceptaci Webu pouze tento odstavec Podmínek.
  7. Předání Webu. Smluvní strany si sjednávají, že k předání Webu či jeho části dojde prostřednictvím předání přístupu do administrace Webu, či případně jiného Duševního vlastnictví prostřednictvím internetového úložiště, či e-mailu (např. logo), pokud se pro konkrétní plnění Smluvní strany nedohodnou jinak. 
  8. Změny Webu. Objednatel je oprávněn požadovat změny Webu i po jeho dokončení. Na provedení těchto změn se přiměřeně použijí ustanovení tohoto článku 3 Podmínek. 

4. Konzultace, analýzi a další služby

  1. Konzultace, analýzy a další Služby. Mimo tvorbu Webu a obdobné tvůrčí Služby uvedené v předchozím článku 3 těchto Podmínek Poskytovatel poskytuje i konzultace, analýzy, či další obdobné Služby. 
  2. Specifikace Služeb. Objednatel je povinen v rámci Objednávky poskytnout dostatečnou specifikaci požadovaných Služeb, včetně jejich rozsahu, kvality, způsobu poskytnutí či jiných požadavků. Jako součást specifikace požadovaných Služeb je Objednatel povinen uvést termín pro poskytnutí Služeb, případně pak jednotlivé Milníky, pokud mají být Služby poskytovány po částech (např. analýzy), přičemž v takovém případě Objednatel uvede i specifikaci dílčích Služeb, které mají být při dosažení konkrétního Milníku poskytovány. 
  3. Milníky. Na poskytování Služeb po částech v rámci jednotlivých Milníků, zejména pak na jejich převzetí, kontrolu a akceptaci, se přiměřeně použijí ustanovení odst. 3.4 až 3.6 těchto Podmínek. 
  4. Poskytování Služeb bez termínu. Platí, že není-li pro poskytování Služeb v konkrétním případě stanoven žádný přesný časový termín, je jím doba obvyklá.
  5. Nedostavení se na termín Konzultace. Objednatel bere na vědomí, že pokud se dohodne s Poskytovatelem na konkrétním termínu konzultace, tak Poskytovatel (či jeho zaměstnanec nebo partner) si musí vyhradit čas a prostor na daný termín. V případě, že se Objednatel nedostaví bez předchozí omluvy doručené Poskytovateli alespoň 24 hodin před sjednaným termínem (časem) Konzultace, je Poskytovatel oprávněn požadovat po Objednateli úhradu celé Odměny za danou Konzultaci tak, jako by Konzultace proběhla řádně za přítomnosti Objednatele.

5. Odměna

  1. Odměna. Za plnění Smlouvy náleží Poskytovateli Odměna. Odměna za plnění Smlouvy může být stanovena ve formě hodinové sazby určené podle reálně odvedených prací, vykonaných zaměstnancem či partnerem Poskytovatele (tzv. člověkohodin), ve formě pevné Odměny, či ve formě indikativního Rozpočtu, podle toho jak se Smluvní strany dohodnou v rámci Objednávky. 
  2. Rozpočet. Pokud je Odměna stanovena ve formě Rozpočtu, znamená to zpravidla, že jde o součet odhadovaného rozsahu člověkohodin (vč. příslušné hodinové sazby), které bude nutné vynaložit pro řádné poskytnutí objednaných Služeb, či dosažení daného Milníku a odhadovaného rozsahu ostatních nákladů, které na to Poskytovatel bude muset vynaložit. 
  3. Vícepráce. V případě, že hodinový rozsah skutečně vykonaných prací v rámci plnění Smlouvy přesáhne předpokládaný rozsah dle Rozpočtu, je Objednatel povinen uhradit Poskytovateli Odměnu za skutečně vykonané práce, které přesahují tento předpokládaný rozsah prací. Takové skutečně vykonané práce se požadují za vícepráce, přičemž hodinová sazba za vícepráce se odvíjí od konkrétního předmětu víceprací (např. vícepráce vývojáře mají jinou hodnotu, než copywritera). Platí, že hodinová sazba uvedená v Objednávce pro jednotlivé typy práce (role pracovníků/partnerů) odpovídá hodinové sazbě za vícepráce, jejichž předmětem je daný typ práce. 
  4. Souhlas s provedením víceprací. V případě, že by mělo dojít k překročení Rozpočtu o více než 20 %, je Poskytovatel povinen Objednatele na tuto skutečnost upozornit a pokračovat s vícepracemi pouze po jeho souhlasu, pokud v Objednávce není stanoveno jinak.
  5. Záloha na Odměnu. Poskytovatel může v určitých případech požadovat po Objednateli uhrazení Zálohy na Odměnu, a to vždy jednorázově před započetím každého konkrétního plnění. V takovém případě má Objednatel povinnost poskytnout Poskytovateli zálohu na Odměnu, a to ve výši stanovené Poskytovatelem, přičemž Poskytovatel je oprávněn požadovat zálohu až do výše 50 % Odměny. Dokud nedojde k úhradě zálohy na Odměnu v plné výši, není Poskytovatel povinen započít s plněním Smlouvy. Pro vyloučení veškerých pochybností Smluvní strany uvádí, že pokud po uhrazení zálohy na Odměnu dojde k ukončení Smlouvy, aniž by bylo objednané plnění dokončeno, tak se uhrazená záloha na Odměnu nevrací.
  6. DPH. Pokud není v Objednávce uvedeno jinak, tak veškeré ceny v rámci jakékoli cenové nabídky, Objednávky či těchto Podmínek jsou uvedeny bez DPH, které je k uvedené ceně účtováno v zákonné výši, výše účtovaného DPH se tak může měnit v závislosti na změnách legislativy.
  7. Úhrada Odměny. Odměnu je Objednatel povinen uhradit na základě faktury vystavené Poskytovatelem. Odměna je splatná ve lhůtě uvedené na faktuře.
  8. Chybně vystavená faktura. V případě, že je faktura vystavena chybně, zejména tedy bez požadovaných náležitostí či na jinou částku, než na jakou vznikl Poskytovateli nárok, je Objednatel oprávněn toto oznámit Poskytovateli ve lhůtě splatnosti faktury.
  9. Včasná úhrada Odměny. Úhrada Odměny je provedena včas, je-li v den splatnosti podle faktury Odměna připsána na účet Poskytovatele.
  10. Smluvní pokuta v případě prodlení. V případě prodlení Objednatele s úhradou Odměny podle řádně vystavené faktury Poskytovatelem, má Poskytovatel právo požadovat po Objednateli za každý jednotlivý případ prodlení s úhradou Odměny smluvní pokutu ve výši 0,05 % z nezaplacené Odměny nebo její části za každý započatý den prodlení s úhradou Odměny až do jejího zaplacení. Smluvní pokuta je splatná bezodkladně od té doby, kdy k prodlení s úhradou Odměny ze strany Objednatele došlo. Náhrada škody tímto není dotčena.

6. Práva a povinnosti smluvních stran

  1. Obvyklá péče. Poskytovatel je povinen poskytovat Služby s obvyklou péčí a v souladu s obecně závaznými právními předpisy.
  2. Pověření třetí osoby. Poskytovatel je oprávněn k poskytování Služeb použít třetí osoby, zejména jeho zaměstnance, spolupracovníky či dodavatele služeb. 
  3. Ochrana dobrého jména. Smluvní strany se zavazují během trvání Smlouvy navzájem dbát dobrého jména druhé Smluvní strany.
  4. Pokyny Objednatele. Poskytovatel je vázán pokyny a požadavky Objednatele obsaženými v Objednávce.
  5. Součinnost Objednatele. Objednatel je povinen poskytnout Poskytovateli veškerou nezbytnou součinnost potřebnou pro řádné poskytování Služeb (zejména poskytnutí dostatečné specifikace požadovaných Služeb, vysvětlení požadavků, včasného poskytování informací o prioritě konkrétních funkcí, či stádií ve kterých mají být Služby poskytovány, poskytnutí potřebné dokumentace, přístupových údajů či technických dat atp.).
  6. Neposkytnutí součinnosti. V případě, že Objednatel neposkytne Poskytovateli součinnost podle předchozího odstavce, je Poskytovatel oprávněn pozastavit poskytování Služeb až do okamžiku, než Objednatel poskytne potřebnou součinnost. V takovém případě neběží jakékoliv sjednané lhůty týkající se poskytování Služeb do okamžiku, než Objednatel poskytne potřebnou součinnost a dochází k jejich prodloužení na dvojnásobek sjednaného času. 
  7. Prohlášení Objednatele. Objednatel prohlašuje, že předáním podkladů Poskytovateli pro účely poskytování Služeb neporušuje jakákoli práva či oprávněné zájmy třetích osob, zejména pak autorská práva či jiná práva k duševnímu vlastnictví nebo práva na ochranu osobnosti a že mu nejsou známy žádné okolnosti, které by bránily užití takových podkladů či osob pro poskytování Služeb. Objednatel dále zejména výslovně prohlašuje, že:
    1. vykonává majetková autorská práva k podkladům nebo jejich částem;   
    2. není kolektivně zastupován ve vztahu k podkladům nebo jejich částem;
    3. drží oprávnění k poskytnutí licence od výkonných umělců, jež mají práva k podkladům či jejich jednotlivým částem; 
    4. mu nejsou známi žádní dědicové autorů ani další osoby, které by mohly uplatňovat svá práva k podkladům, nebo jeho částem;
    5. před uzavřením Smlouvy neudělil žádné třetí straně licenci k podkladům, ani nepřevedl jakákoliv práva k podkladům na jakoukoliv třetí stranu v rozsahu, který by jakkoli znemožňoval či omezoval užití podkladů Poskytovatelem;
    6. získal souhlasy, popřípadě jiné platnými právními předpisy požadované prohlášení či jiné dokumenty týkající se osob, které mají být v rámci plnění zachyceny Poskytovatelem.
  8. Kontrola správnosti podkladů. Poskytovatel není povinen zkontrolovat obsahovou a věcnou správnost podkladů či pokynů dodaných Objednatelem (např. specifikace plnění, specifikace návrhů na provedení plnění, specifikace Webu, specifikace jeho funkcí, grafické návrhy, fotografie apod.). Poskytovatel dále není povinen kontrolovat, zda Objednatel zajistil souhlasy, popřípadě jiné platnými právními předpisy požadované prohlášení či jiné dokumenty týkající se osob, které jsou na daných podkladech zachyceny (např. osoby na fotografiích či videích, které mají být nasazeny na Web). Poskytovatel bude provádět kontrolu správnosti podkladů a možnosti zachycení osob ve vztahu k zamýšlenému účelu s běžnou péčí.
  9. Následky nepravdivého Prohlášení. Pokud se některé z prohlášení Poskytovatele uvedené v předchozím odst. 6.7 těchto Podmínek ukáže jako nepravdivé, nepřesné nebo zavádějící, zejména, nikoliv však výlučně, v případě, že bude jakákoli třetí osoba uplatňovat vůči Poskytovateli nároky, týkající se porušení jejich práv v důsledku užití podkladů dodaných Objednatelem (např. porušení práv k předmětům autorskoprávní ochrany, nároky týkající se nekalosoutěžního jednání či nároky na ochranu osobnosti/osobních údajů) zavazuje se Objednatel bránit na vlastní náklady Poskytovatele proti všem takovým nárokům třetích stran (včetně nároků kolektivního správce), uplatňovaným vůči Poskytovateli nebo jeho obchodním partnerům či zákazníkům. Objednatel se v takovém případě dále zavazuje nahradit Poskytovateli veškerou újmu (vč. nemajetkové újmy), která mu v důsledku toho vznikne, a to včetně souvisejících nákladů (např. náklady vyplývající ze soudních rozhodnutí nebo náklady vlastního právního zastoupení).
  10. Převzetí rizika změny okolností. Objednatel na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 Občanského zákoníku.
  11. Doručování písemností. Objednatel souhlasí s doručováním písemností souvisejících s plněním Smlouvy elektronickou poštou na jeho e-mailovou adresu, ze které zaslal Poskytovateli Objednávku na e-mail, či kterou uvedl v rámci poptávkového formuláře.

7. Vady a odpovědnost

  1. Práva z vadného plnění. Práva a povinnosti Smluvních stran ohledně odpovědnosti Poskytovatele za vady plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy, zejména § 1914 a násl. Občanského zákoníku. Poskytovatel odpovídá pouze za zaviněné porušení jeho povinností. Práva Objednatele vyplývající z odpovědnosti Poskytovatele za vady plnění uplatňuje Objednatel u Poskytovatele v místě jeho podnikání nebo elektronickou poštou.
  2. Vadné plnění. Smluvní strany se dohodly, že pokud nastane spor o to, zda a jaká část plnění byla poskytnuta vadně, budou se snažit najít smírné řešení. Spor o to, zda byla část plnění poskytnuta řádně, nemá vliv na vznik práva na Odměnu Poskytovatele, případná sleva z Odměny bude Objednateli vyplacena zpětně po posouzení namítaných vad. 
  3. Předcházení škod. Smluvní strany se zavazují vyvinout maximální úsilí směřující k předcházení škod vzniklých v důsledku vady plnění Poskytovatele, či jeho části. Závazek Smluvních stran podle předchozí věty bude realizován zejména tím způsobem, že Objednatel si plnění Poskytovatele, či jeho části při převzetí důkladně a komplexně vyzkouší a zkontroluje. Při testování předávaného plnění, či jeho části je Objednatel povinen postupovat v souladu s instrukcemi Poskytovatele, pokud mu takové instrukce Poskytovatel dá. V případě, že při takové kontrole při převzetí plnění Poskytovatele dle tohoto odstavce nebudou odhaleny žádné vady, má se za to, že dané plnění bylo předáno jako bezvadné.
  4. Vznik újmy v důsledku vady. V návaznosti na předchozí odstavec 7.3. těchto Podmínek, zejména vzhledem k tomu, že Objednatel má možnost plnění dle těchto Podmínek kontrolovat a připomínkovat před jeho akceptací, se Smluvní strany dohodly, že Poskytovatel není odpovědný za jakoukoli škodu způsobenou v důsledku vadného plnění, pokud Objednatel tuto vadu nenamítal před akceptací plnění v rámci připomínek dle pravidel uvedených v článku 3 těchto Podmínek, či pokud tuto vadu namítal, ale jeho připomínky byly Poskytovatelem zamítnuty.

8. Vyšší moc

  1. Podmínky pro uplatnění vyšší moci. Poskytovatel neodpovídá za porušení povinností dle těchto Podmínek způsobené vyšší mocí, pokud tyto Podmínky nestanoví jinak. 
  2. Co je vyšší moc? Vyšší mocí se rozumí jakákoli překážka, která nastala nezávisle na vůli povinné Poskytovatele a brání mu ve splnění jeho povinnosti, jestliže nelze rozumně předpokládat, že by Poskytovatel v době vzniku závazku tuto překážku předvídal, nebo její následky mohl odvrátit či překonat. 

9. Podpora

  1. Poskytování podpory. Poskytovatel negarantuje Objednateli poskytování technické podpory. Objednatel však může kontaktovat technickou podporu Poskytovatele buď e-mailem na adrese podpora@dklab.cz či telefonicky na čísle +420 732 738 434, přičemž Poskytovatel se pokusí Váš požadavek co nejrychleji vypořádat. Pokud technickou podporu kontaktujete v pracovní dny mezi 9:00 – 16:00, tak je větší šance, že Váš požadavek bude vypořádán rychleji.

10. Ochrana důvěrných informací a odvádění spolupracovníků

  1. Mlčenlivost. Smluvní strany se zavazují, že nezpřístupní ani nepoužijí žádnou Důvěrnou informaci, se kterou se seznámí v souvislosti s plněním Smlouvy.
  2. Rozsah povinnosti mlčenlivosti. Smluvní strany je povinny zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o nichž se dozvěděly během plnění Smlouvy (jako např. obsahy smluv, cenová politika, obchodní strategie, know-how, finanční situace Poskytovatele atp.). Smluvní strany zejména berou na vědomí, že jsou povinny zachovávat mlčenlivost o databázi klientů či o jakýkoliv jiných informacích, které tvoří obchodní tajemství druhé Smluvní strany. 
  3. Výjimky z povinnosti mlčenlivosti. Povinnost mlčenlivosti se nevztahuje na případy, kdy: 
    1. druhá Smluvní strana udělila předchozí písemný souhlas s takovým zpřístupněním nebo použitím Důvěrné informace;
    2. právní předpis nebo veřejnoprávní orgán stanoví povinnost zpřístupnit nebo použít Důvěrnou informaci;
    3. takové zpřístupnění nebo použití Důvěrné informace je nezbytné pro realizaci Smlouvy;
    4. je to podle jakékoliv smlouvy nebo dohody uzavřené mezi Smluvními stranami dovoleno;
    5. Důvěrné informace jsou v době jejich zpřístupnění nebo použití běžně dostupné veřejnosti.
  4. Mlčenlivost zaměstnanců. Smluvní strany jsou povinny zavázat mlčenlivostí dle těchto Podmínek všechny spolupracující osoby a jiné smluvní partnery, kteří přijdou nebo by mohli přijít s důvěrnými informacemi do styku.  
  5. Smluvní pokuta při porušení mlčenlivosti. Pro případ porušení povinnosti zachovávat Důvěrnost informací dle tohoto článku 10, vzniká Smluvní straně, která se porušení dopustila, povinnost zaplatit smluvní pokutu ve výši 10 000 Kč za každý jednotlivý případ porušení. Takové jednání Smluvní strany bude považováno za podstatné porušení Smlouvy a druhé Smluvní straně vznikne právo odstoupit od Smlouvy. Smluvní pokuta je splatná bezodkladně od té doby, kdy k porušení povinnosti mlčenlivosti došlo. Tím není dotčen nárok na náhradu škody.
  6. Odvádění spolupracovníků. Objednatel se zavazuje, že po dobu trvání Smlouvy a dvou let po jejím skončení nebude od Poskytovatele přímo nebo prostřednictvím třetí osoby jakýmkoliv způsobem odvádět či odlákávat zaměstnance a/nebo spolupracovníky Poskytovatele, zejména tím, že by poskytoval informace a reference o nich jinému subjektu za účelem zaměstnání nebo uzavření obdobného smluvního vztahu, předkládal vlastní nebo cizí nabídky práce nebo poptávky služeb, nebo jinak působil na zaměstnance a/nebo spolupracovníky, aby ukončili smluvní vztah s Poskytovatelem. V opačném případě je Objednatel povinen k úhradě smluvní pokuty ve výši 500 000,- Kč za každý jednotlivý případ porušení. Smluvní pokuta je splatná ve lhůtě 7 dnů od obdržení výzvy k její úhradě.

11. Osobní údaje 

  1. Zpracování osobních údajů. V souvislosti plněním Smlouvy nám můžete svěřovat osobní údaje Vašich zákazníků či spolupracujících osob, kdy vůči Vám budeme vystupovat v pozici zpracovatele. Proto v okamžiku uzavření Smlouvy dochází i k uzavření zpracovatelské smlouvy, která tvoří Přílohu č. 1 těchto Podmínek.  
  2. Zásady zpracování osobních údajů. Jak zpracováváme Vaše osobní údaje se můžete dozvědět v našich Zásadách zpracování osobních údajů. 

12. Salvátorská klauzule

  1. Neplatnost ustanovení. Pokud je kterékoli z ustanovení z těchto Podmínek nebo jeho část neplatné či nevykonatelné nebo se takovým v budoucnu stane, nebude mít tato neplatnost či nevynutitelnost vliv na platnosti či vynutitelnost ostatních ustanovení těchto Podmínek nebo jejích částí, pokud nevyplývá přímo z obsahu těchto Podmínek, že toto ustanovení nebo jeho část nelze oddělit od dalšího obsahu.
  2. Nahrazení ustanovení. V případě uvedeném v ustanovení předchozího odstavce se obě Smluvní strany zavazují neúčinné či neplatné ustanovení nahradit novým ustanovením, které je svým účelem a hospodářským významem co nejbližší ustanovení, jež má být nahrazeno.
  3. Dočasná úprava právními předpisy. Do doby nahrazení neplatného či nevykonatelného ustanovení platí, že na vztahy mezi Smluvními stranami, které nejsou z tohoto důvodu smluvně upraveny, se použije úprava obsažená v obecně závazných právních předpisech České republiky.

13. Trvání a možnosti ukončení smlouvy

  1. Trvání Smlouvy. Smluvní vztah dle těchto Podmínek (Smlouva) se uzavírá na dobu určitou a to do okamžiku poskytnutí poslední části objednaných Služeb, tedy zejména do okamžiku dokončení a předání Webu, či jeho částí, nebo dokončení a předání jiného objednaného plnění (analýzy, grafický obsah, logo apod.), či do okamžiku provedení konzultace, podle toho, které okamžik nastane později. 
  2. Způsoby ukončení Smlouvy. Smlouva může být ukončena odstoupením jedné ze Smluvních stran, nebo na základě písemné dohody obou Smluvních stran.
  3. Výpověď Poskytovatele. Poskytovatel má právo od Smlouvy odstoupit v případě, že:
    1. Objednatel je v prodlení se zaplacením Odměny, Zálohy nebo jejich částí delším než 14 dní, za předpokladu, že byl na toto prodlení předem písemně upozorněn a byla mu poskytnuta lhůta k náhradnímu plnění, ne kratší než 10 dní;
    2. Objednatel vstoupí do likvidace nebo bude zjištěn úpadek na jeho majetek prohlášen konkurs;
    3. Objednatel po dobu delší než 1 měsíc neposkytuje i přes předchozí výzvu součinnost nutnou k plnění Smlouvy Poskytovatelem;
    4. Objednatel ohrozil nebo dokonce poškodil dobré jméno nebo pověst Poskytovatele;
    5. Objednatel porušil povinnost mlčenlivosti podle části 10 Podmínek.
  4. Právo Objednatele odstoupit od Smlouvy. Objednatel má právo od Smlouvy odstoupit v případě, že: 
    1. Poskytovatel je v prodlení s poskytováním objednaných Služeb dle termínů sjednaných v Objednávce delším než 28 dní, za předpokladu, že byl na toto prodlení předem písemně upozorněn a byla mu poskytnuta lhůta k náhradnímu plnění, ne kratší než 10 dní;
    2. Poskytovatel vstoupí do likvidace nebo bude zjištěn úpadek na jeho majetek prohlášen konkurs;
    3. Poskytovatel ohrozil nebo dokonce poškodil dobré jméno nebo pověst Objednatele;
    4. Poskytovatel porušil povinnost mlčenlivosti podle části 10 Podmínek
  5. Účinky odstoupení. Účinky odstoupení od Smlouvy nastávají dnem doručení písemného oznámení o odstoupení druhé Smluvní straně.
  6. Úhrada Odměny v případě ukončení smluvního vztahu. V případě, že dojde k ukončení Smlouvy před dokončením objednaného plnění, je Objednatel povinen uhradit Poskytovateli Odměnu za veškeré plnění, které bylo ze strany Poskytovatele realizováno do okamžiku ukončení Smlouvy. Toto ustanovení se nepoužije v případech odstoupení od Smlouvy Objednatelem dle odst. 12.4.1. a 12.4.2. těchto Podmínek, nebo pokud si Smluvní strany v dohodě o ukončení Smlouvy ujednají jinak. 

14. Závěr

  1. Právní řád. Tyto Podmínky se řídí právním řádem České republiky, zejména Občanským zákoníkem a Autorským zákonem, s vyloučením zpětného odkazu.
  2. Smírná cesta řešení sporu, soudní příslušnost. Smluvní strany se zavazují řešit veškeré spory smírnou cestou. Pokud nebude možné dosáhnout smírného řešení věci, pak přijdou na řadu soudy. Smluvní strany si sjednávají, že jakékoliv spory vzniklé v souvislosti s plněním Smlouvy budou řešeny Okresním soudem v Náchodě.
  3. Přílohy. Nedílnou součástí této Smlouvy jsou následující přílohy: 
    1. Příloha č. 1 – Zpracovatelská smlouva;
  4. Trvání ujednání i po ukončení Smlouvy. Ujednání Smluvních stran dle své povahy trvají i po skončení Smlouvy, přičemž se jedná zejména, nikoliv výlučně o práva a povinnosti stanovené v článku 2, 7, 8, 10 a odst. 5.10, 6.7, 6.9., 6.10., 13.6 a 13.7 těchto Podmínek. 
  5. Neúměrné krácení a lichva. Pro vyloučení pochybností Smluvní strany výslovně potvrzují, že jsou podnikateli, uzavírající tuto Smlouvu při svém podnikání, a na tuto Smlouvu se tudíž neuplatní ustanovení § 1793 Občanského zákoníku (neúměrné zkrácení) ani § 1796 Občanského zákoníku (lichva).
  6. Znění Podmínek může Poskytovatel upravovat či měnit, doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek. Poskytovatel se zavazuje, že v případě změny Podmínek budou dostupné na webových stránkách https://www.dklab.cz/vop-zakazek a že o nich bude informovat Objednatele e-mailem. Objednatel má povinnost se pravidelně seznámit s aktuální podobu Podmínek
  7. Prohlášení právního nástupnictví. Objednatel prohlašuje a souhlasí, že práva a povinnosti, které pro něj vyplývají ze Smlouvy, pro případ zániku nebo jakýchkoliv jiných právních skutečností s následkem přechodu práv a povinností přecházejí na jeho právního nástupce.
  8. Postoupení práv. Objednatel není oprávněn postoupit práva a povinnosti ze Smlouvy třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu Poskytovatele. 
  9. Platnost a účinnost. Tyto Podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem 1.1.2022

Smlouva o zpracování osobních údajů

Příloha č. 1 Podmínek poskytování služeb společnosti dkLAB s.r.o.

uzavřená mezi:

Vámi, jakožto Objednatelem našich Služeb
(dále jen jako “Správce”, “Objednatel” nebo “Vy”)

a

dkLAB s.r.o., IČ: 095 22 638, se sídlem Praha 1, Staré Město, Smetanovo nábřeží 197/26. PSČ: 110 00, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka č. 337535, zastoupená jednatelem společnosti panem Danielem Kulhánkem
(dále jen jako “Zpracovatel”, “Poskytovatel” nebo “my”)

(Zpracovatel a Správce dále společně jen jako “Smluvní strany” nebo jednotlivě jako “Smluvní strana”)

1. Úvodní ustanovení

  1. Předmět smlouvy. Tato zpracovatelská smlouva (dále jen “Zpracovatelská smlouva”) je v souladu s ustanovením § 44 zákona č. 110/2019 Sb., zákon o zpracování osobních údajů, v účinném znění (dále jen “zákon o zpracování osobních údajů”) a s článkem 28 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), (dále jen „GDPR“) uzavřena mezi Poskytovatelem a Objednatelem v souvislosti s uzavřením Smlouvy v důsledku zakoupení Služeb dle pravidel stanovených Podmínkami. 
  2. Definice. Platí, že veškeré definice, pojmy a termíny definované v Podmínkách, budou ve stejném významu převzaty i do této Zpracovatelské smlouvy, pokud není stanoveno jinak.
  3. Postavení Smluvních stran. V souvislosti s poskytováním Služeb dle Smlouvy (resp. dle Podmínek) se může stát, že budeme mít přístup k osobním údajům Vašich zákazníků, vůči kterým vystupujete jako Správce, které následně na Váš pokyn a v rozsahu Vámi zvoleném zpracováváme. V takovém případě platí, že jste v postavení Správce podle článku 4 odst. 7 GDPR a my v postavení Zpracovatele dle článku 4 odst. 8 GDPR.
  4. Účel smlouvy. Tato Zpracovatelská smlouva upravuje práva a povinnosti Zpracovatele při poskytování Služeb Zpracovatele pro Správce, a současně vymezuje podmínky zpracování osobních údajů, které mohou být předávány ze strany Správce.

2. Zpracování osobních důvodů

  1. Povaha zpracování. Osobní údaje jsou zpracovávány automatizovaně prostřednictvím systémů Zpracovatele používaných Zpracovatelem pro plnění Smlouvy. 
  2. Účel. Účelem zpracování je poskytování Služeb ze strany Zpracovatele ve prospěch Správce dle Podmínek.
  3. Právní důvod zpracování. Právní důvod pro zpracování osobních údajů je plnění smluvního vztahu založeného Podmínkami (článek 6 odst. 1 písm. b) GDPR).
  4. Kategorie subjektů údajů. Kategorie subjektu osobních údajů zpracovávaných Zpracovatelem jsou zákazníci Správce.
  5. Rozsah zpracování: V závislosti na tom, jaké Služby bude Zpracovatel poskytovat Správci (zda půjde o tvorbu Webu, nebo třeba zákaznickou analýzu), může zpracovávat Zpracovatel na základě pokynu Správce tyto údaje zákazníků Správce:
    1. Kontaktní údaje: Jméno, příjmení, e-mail, telefonní číslo, adresa, IČO, sídlo, číslo objednávky, číslo účtu;
    2. Údaje na daňových dokladech: Kontaktní údaje, číslo objednávky, číslo účtu, číslo faktury; anebo
    3. Případně další osobní údaje či jinak zpracovávané v rámci poskytování Služeb výhradně na pokyn Správce. 
  6. Zvláštní kategorie osobních údajů. Správce se zavazuje, že Zpracovateli nezpřístupní žádné osobní údaje, které spadají do zvláštní kategorie osobních údajů ve smyslu článku 9 GDPR. Pokyn ke zpracování osobních údajů spadajících do zvláštní kategorie osobních údajů může být Správcem udělen pouze po výslovné předchozí dohodě se Zpracovatelem.
  7. Doba zpracování. Zpracovatel bude osobní údaje zpracovávat nejdéle po dobu trvání Smlouvy. Po ukončení Smlouvy (a tím i této Zpracovatelské smlouvy), se zavazuje veškeré takové osobní údaje, které zpracovává jako Zpracovatel pro Správce, smazat do 1 měsíce ode dne ukončení Smlouvy nebo je na výzvu Správce správci v této lhůtě předat.

3. Práva a povinnosti

  1. Zákonnost zpracování. Smluvní strany se zavazují dodržovat předpisy upravující ochranu osobních údajů, zejména GDPR a zákon o zpracování osobních údajů
  2. Závazky Zpracovatele. Zpracovatel se zavazuje, že:
    1. zpracovává osobní údaje pouze na základě doložených pokynů správce, včetně otázek předání osobních údajů do třetí země nebo mezinárodní organizaci, pokud mu toto zpracování již neukládají právo Unie nebo členského státu, které se na správce vztahuje; v takovém případě zpracovatel správce informuje o tomto právním požadavku před zpracováním, ledaže by tyto právní předpisy toto informování zakazovaly z důležitých důvodů veřejného zájmu;
    2. zajišťuje, aby se osoby oprávněné zpracovávat osobní údaje zavázaly k mlčenlivosti nebo aby se na ně vztahovala zákonná povinnost mlčenlivosti;
    3. přijme všechna technická a organizační opatření, aby zajistil úroveň zabezpečení odpovídající danému riziku, k tomu slouží zejména tyto prostředky zabezpečení: Antivirové ochrany, firewally, šifrování, autorizační údaje atd.;
    4. dodržuje zákonné podmínky pro zapojení dalšího zpracovatele;
    5. zohledňuje povahu zpracování, je správci nápomocen prostřednictvím vhodných technických a organizačních opatření, a pokud je to možné, pro splnění správcovy povinnosti reagovat na žádosti o výkon práv subjektu údajů;
    6. je Správci nápomocen při zajišťování souladu s povinnostmi zabezpečovat osobní údaje, ohlašovat bezpečnostní incidenty atd.;
    7. v souladu s rozhodnutím Správce všechny osobní údaje buď vymaže, nebo je vrátí Správci po ukončení poskytování služeb spojených se zpracováním, a vymaže existující kopie, nestanoví-li právní předpis jinak; 
    8. neobdrží-li Zpracovatel jinou instrukci od Správce, veškerá data, která zpracovává jako zpracovatel, smaže bez zbytečného odkladu po ukončení smluvního vztahu dle Podmínek, nejpozději do 1 měsíce od jeho ukončení, pokud právní předpisy nestanoví povinnost zpracovávat (uchovávat) tyto osobní údaje déle;
    9. poskytne Správci veškeré informace potřebné k doložení toho, že byly splněny povinnosti stanovené v tomto odstavci Zpracovatelské smlouvy, a umožní audity, včetně inspekcí, prováděné správcem nebo jiným auditorem, kterého správce pověřil, a k těmto auditům přispěje;
    10. nahlásí Správci porušení zabezpečení osobních údajů, a to bez zbytečného odkladu poté, kdy jej zjistí;
    11. Zpracovatel oznámí Správci pokud zjistí, že jeho pokyn ke zpracování porušuje právní předpisy na ochranu osobních údajů, a to bez zbytečného odkladu.
  3. Úhrada nákladů. Smluvní strany se dohodly, že Zpracovatel má vůči Správci nárok na náhradu přiměřených nákladů spojených s poskytnutím součinnosti dle bodu 3.2.9. této Zpracovatelské smlouvy.
  4. Součinnost. Smluvní strany se zavazují si být navzájem v nezbytném a přiměřeném rozsahu nápomoci při plnění povinností při zpracování osobních údajů, které vyplývají ze vzájemně uzavřených smluv a právních předpisů, a to zejména v souvislosti s reakcemi na výkon práv subjektů údajů, s bezpečnostními incidenty a také i s vypracováním posouzení vlivu a s jednáním s dozorovými orgány. Smluvní strany se zavazují poskytnout nezbytné podklady pro vyřízení žádosti týkající se zpracování osobních údajů podle Smlouvy. Smluvní strana tyto podklady poskytne zbytečného odkladu, nejpozději však do 10 pracovních dnů od obdržení žádosti o poskytnutí součinnosti druhé Smluvní straně.
  5. Zapojení zpracovatelé a zapojení nového zpracovatele. Zpracovatel může zapojit do zpracování osobních údajů další poskytovatele, přičemž seznam těchto poskytovatelů zašle Správci na vyžádání. Data u takových poskytovatelů jsou uložena vždy v rámci EU.
  6. Další zpracovatelé. Správce výslovně souhlasí se zapojením dalších zpracovatelů – např. vývojářů či jiných specialistů Zpracovatele v pozici fyzických osob podnikajících, kteří se Zpracovatelem spolupracují.
  7. Povinnosti dalších zpracovatelů. Zpracovatel se zavazuje zavázat jeho další zpracovatele ke stejným povinnostem, které má Zpracovatel sám ve vztahu ke Správci v souladu s touto Zpracovatelskou smlouvou.
  8. Vyšší moc. Zpracovatel neodpovídá za porušení povinností podle této Zpracovatelské smlouvy způsobené vyšší mocí, pokud Zpracovatelská smlouva nestanoví jinak, přičemž vyšší mocí se rozumí jakákoli překážka, která nastala nezávisle na vůli Zpracovatele a která mu brání ve splnění jeho povinnosti, jestliže nelze rozumně předpokládat, že by Zpracovatel v době uzavření této Zpracovatelské smlouvy tuto překážku předvídal, nebo její následky mohl odvrátit či překonat.

4. Závěrečná ustanovení 

  1. Uzavření Zpracovatelské smlouvy. Tato Zpracovatelská smlouva je uzavřena v okamžiku uzavření Smlouvy dle Podmínek mezi Poskytovatelem a Objedntalem.
  2. Ukončení Zpracovatelské smlouvy. Ukončení této Zpracovatelské smlouvy je možné za stejných podmínek jako Smlouvu dle Podmínek. Ukončením této Zpracovatelské smlouvy dojde k ukončení Smlouvy v rozsahu, na který se použije Zpracovatelská smlouva (např. poskytování Služeb v rámci kterých může mít Zpracovatel přístup k osobním údajům zákazníků Správce), pokud se Smluvní strany nedohodnou jinak. Ukončením Smlouvy dojde i k ukončení této Zpracovatelské smlouvy. Dále pak platí, že ukončením této Zpracovatelské smlouvy nejsou dotčeny povinnosti Zpracovatele týkající se předávání (navrácení), či likvidaci osobních údajů zákazníků Správce Správci, ani na dodržování důvěrnosti informací nebo jiných práv a povinností, které dle své povahy mají platit i po ukončení této Zpracovatelské smlouvy.
  3. Rozhodné právo. Pro záležitosti zvláště neupravené v této Zpracovatelské smlouvě platí obecně závazné právní předpisy. Tato Zpracovatelská smlouva se řídí právním řádem České republiky a platnými právními předpisy EU, zejména GDPR a zákonem o zpracování osobních údajů, s vyloučením zpětného odkazu.
  4. Salvátorská klauzule. Pokud je kterékoli ustanovení této Zpracovatelské smlouvy nebo její část neplatné či nevykonatelné nebo se takovým v budoucnu stane, nebude mít tato neplatnost či nevynutitelnost vliv na platnosti či vynutitelnost ostatních ustanovení této Zpracovatelské smlouvy nebo jejich částí, pokud nevyplývá přímo z obsahu této Zpracovatelské smlouvy, že toto ustanovení nebo jeho část nelze oddělit od dalšího obsahu. V případě uvedeném v ustanovení předchozího odstavce tohoto článku se Smluvní strany zavazují neúčinné či neplatné ustanovení nahradit novým ustanovením, které je svým účelem a hospodářským významem co nejbližší ustanovení, jež má být nahrazeno.
  5. Komunikace Smluvních stran. Smluvní strany se dohodly, že jejich komunikace týkající se Zpracovatelské smlouvy (včetně oznámení bezpečnostního incidentu) bude probíhat bude probíhat prostřednictvím e-mailových adres uvedených v záhlaví Zpracovatelské smlouvy.
  6. Zákaz postoupení. Žádná Smluvní strana nesmí jakkoli postoupit nebo převést práva a povinnosti vyplývající z této Zpracovatelské smlouvy nebo související s touto Zpracovatelskou smlouvou bez předchozího písemného souhlasu druhé Smluvní strany. 
  7. Aktualizace a změny. Zpracovatel si vyhrazuje právo tuto Zpracovatelskou smlouvu upravit nebo aktualizovat. Pokud provedeme změny, které mění práva a povinnosti ze Zpracovatelské smlouvy, budete o tom včas srozuměni prostřednictvím e-mailu, který Vám zašleme. Pokud se změnami nebudete souhlasit, prosím kontaktujte nás.

Platnost a účinnost. Tato Zpracovatelská smlouva nabývá platnosti a účinnosti dne 1.1.2022.

Mezi naše klienty patří:

Yage

Akinu

Espeon

Perricone MD

Made for Skin

Grossmann

Fajnspanek

Jsme na Facebooku